Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel weegt een m² badkamertegels?

Ik wil uit Nederland naar mijn huis in Frankrijk 25m² tegels voor de badkamer meenemen, maar ik heb nog meer mee te nemen en mijn aanhangwagen kan maar 750kg houden. Wat is ongeveer het gewicht van wandtegels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uitgaande van een dikte van 6mm komt het ongeveer uit op een gewicht van 9,6 kg per m2

Toegevoegd na 45 seconden:
Totaal 240kg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het gaat om "gewone" tegels dan kun je dit het beste bekijken op de doos waar ze in zitten (gewichten verschillen nogal eens). Wanneer je natuursteen wilt gebruiken kun je het beste even navraag doen bij een steenslijperij, die hebben de juiste s.g.

Even een tip:

Bij vervoer van tegels zorg er dan voor dat ze als het ware op hun kant staan (in de doos) dus niet plat.
Platliggend is de kans op breuk tijdens vervoer veel groter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord van mariboto is prima, maar ga je voor een volkeramische tegel dan zit je rond de 25 kg per m2,
dus 625 kg.

Die 750kg is zeer waarschijnlijk het totaalgewicht, dus inclusief aanhangwagen. Laadvermogen zal dan rond de 400 kg liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding