Glasvezelbehang laat los. Is het mogelijk om het weer dicht te lijmen?

Met mijn partner hebben we een huis gekocht. Op de muren is er glasvezelbehang gelijmd. Echter komt dit los op veel plaatsen los. Is het mogelijk om de glasvezelbehang weer (strak) te lijmen, of zal ik beter alles moeten verwijderen?

een jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Wat is beter?
Als de ondergrond eventueel niet voorbehandeld is geweest kunnen de problemen uiteraard groter worden.
Aangezien je dat niet weet zou je het volgende kunnen proberen.
In de vakhandel zijn injectiespuiten te koop voor dit doel die je kunt vullen met de juiste lijm en door het behang wat los is inbrengt/inspuit, daarna met een spatel die je gewoonlijk ook gebruikt met nieuw behang aanbrengen, de lijm voorzichtig verspreid in de blaas, bel of hoe je ook het loszttende deel wilt noemen.
Laten drogen en afwachten....
Anders wordt het toch overnieuw beginnen in de juiste volgorde van dit behang aan te brengen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden