hoe hoog moeten we ongeveer een afloop voorzien bij dit model hoekdouchebak (zie link in beschrijving)?

in de keuken in de studio van mijn dochter willen wij een hoekdouche plaatsen. maar omdat we nog even moeten wachten op de levering, zouden we al willen schatten hoe hoog we de afvoer moeten voorzien. zodat we al wat kunnen voorbereiden.
het gaat over dit model http://www.sanitairwinkel.be/adema/glass/adema-glass-douchecabine-kwartrond-met-2-schuifdeuren-80x80x185cm-helder-glas-inclusief-douchebak-13,5cm/sw8756/
naar de sanitairwinkel gemaild maar daar wist men het niet, omdat er geen model meer in de showroom staat.

Toegevoegd na 3 uur:
en hoe kitten we dit best af tussen bak en muur? de muur is helemaal betegeld, idem de vloer. is siliconekit hier voldoende?

Toegevoegd na 1 dag:
ik bedoel het afvoergat, hoe hoog dat is....

9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoe hoog de afvoer? De afvoer komt toch in de vloer, neem ik aan? Bij de douchebak zal een plat soort sifon worden geleverd die onder de douchebak past en in het gat / buis in de vloer past.

Afkitten met sanitairkit. Als het een kunststof douchebak is, dan met sanitairkit die speciaal geschikt is voor kunststof. Die is er in verschillende kleuren, passend bij de kleur van de douchebak (wit of creme).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
Immi, nee niet id vloer. het is een huurhuis dus vloer open breken mag niet.... een leiding vanuit de gootsteen ernaast wel
liveisgreat
9 jaar geleden
dus ik wil kunnen inschatten hoe hoe hoog het afvoergat is ongeveer, ik kan nadien nog bijregelen natuurlijk