Wat zijn de brandstofkosten als een Peugot benzine 206 van Houthalen-oost naar Lummen Dorpsstraat rijdt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Reken uit hoeveel kilometer het is. Dan kijk je wat de fabrikant opgeeft aan gemiddeld verbruik. Is het een 1.1 1.4 of 1.6 motor. Dat verschilt. Doe daar 20% bij deel dan het aantal km door het verbruik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De afstand zal rond de 23 kilometer zijn, waarvan een groot deel autostrade.
Met de verbruiksgetallen uit de praktijk die ik op de site van Autoweek vind, kan dat uitkomen op ongeveer anderhalve liter benzine, afhankelijk van uw rijstijl en de belading van de auto en zo.
En dat kost bij een brandstofprijs van pakweg 1,75 per liter dan om en nabij de € 2,60 per enkele reis.