Hoe gaat het met gas/water/licht verrekening na verhuizing?

Ik betaal elke maand voor mijn kamer ook een bedrag aan gas/water/licht en in mijn huurcontract staat dat er aan het eind van het jaar misschien nog bijbetaald moet worden als er veel gebruikt is, maar hoe zit dat ik voor het eind van dat jaar verhuis naar een andere kamer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Volgens mij is het gebruikelijk dat het bedrag dat er op het eind van het jaar bijbetaald (of teruggestort!) moet worden, wordt gedeeld door 12. Dat bedrag vermenigvuldig je met het aantal maanden dat jij de kamer gehuurd hebt en dat betaal je bij (of krijg je terug!). De rest is voor de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan moet je zorgen dat de meterstanden genoteerd worden op het moment dat je de kamer verlaat.
Als er geen meterstanden zijn zal je een goeie afspraak moeten maken om niet naderhand bij te moeten betalen.