Hoe kan ik mijn fiets beschermen in de winter als hij altijd buiten staat?

Ik heb geen schuurtje of afdakje waar mijn fiets droog staat. De buurvrouw heeft haar fiets in de bijkeuken staan. Dat deed ik vorig jaar ook, maar daar heb ik ook de diepvries e.d. staan en het word er een nogal natte en vieze bedoeling als het gesneeuwd of geregend heeft. Dat hij nat word vind ik niet erg, maar dat hij 's nachts ook buiten staat als het vriest, lijkt mij niet zo goed.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
3.9K
Amadea
9 jaar geleden
Je kunt toch dweilen (voor een paar dubbeltjes bij de Action te koop) op de vloer van de bijkeuken leggen, en daar je fiets op plaatsen? Lijkt mij de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat de vloer nat word op de plek waar de fiets staat, vind ik niet zo erg. Maar vanaf de deur tot aan de plek waar ik hem neer zet, word ook alles nat en daar kom ik paar x per dag langs en ging vorig jaar wel steeds alles schoonmaken, maar ik bleef steeds maar bezig.

Antwoorden (1)

Als je de fiets niet binnen kunt of wilt plaatsen, dan kun je de gelakte onderdelen in vaseline zetten, en volgend voorjaar als het zout van de wegen af is haal je het er weer af.
De ketting en andere bewegende delen in een dun laagje olie zetten geeft ook een goed bescherming.

Nadeel van vaseline is dat wel wat smerig wordt, maar is de bovenlaag.

Dit deden wij vroeger bij onze brommers ook om ze zo goed mogelijk door de winter te helpen