Even wat turtlewax erop doen en uitwrijven schijnt te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zilverpoets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan eigenlijk niet. Natuurlijk is het wel mogelijk, om de CD zelf schoon te krijgen, net zoals je iets aan de lak van een auto kunt doen, maar dan doe je iets aan de CD zelf, en niet aan de informatie die erop staat. Als die informatie is aangetast krijg je die niet terug, hoe glimmend je CD'tje na de schoonmaakbeurt of reparatie ook is.

Als het alleen vuil is, dan kun je het oplossen door met een heel zacht doekje van binnen naar buiten te wrijven, en schoon te poetsen. Je CD wordt dan weer beter leesbaar. Helpt dat niet kun je het ook met een vochtig, goed uitgewrongen zacht doekje proberen.

Helpt dat allemaal niet, en de CD is heel belangrijk voor je, dan kun je ook een CD/DVD schoonmaaksetje kopen. Ik geloof daar niet zo in, maar je kunt het altijd proberen.
Slechter zal je CD er niet van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier, nog niet zo lang geleden, op goeie vraag iemand weten te verwijzen naar een filmpje.
Men kan er het fimpje zien en er wordt ook goed getoond en uitgelegd hoe en waarmee men de krassen verwijdert van een gsm screen.

Met een banaan, bananenschil en de rest weet ik niet meer.
Zoek het hier eens op , dit is misschien ook toepasselijk op cd's.
In elk geval heel interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja +! Een banaan werkt wel iets en is ook heel mild.
Amadea
13 jaar geleden
@1050: het zou klantvriendelijk zijn als je die goeie vraaglink hierbij plaatste!
Ik heb wel eens tandpasta gehoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af aan welke kant de kras zit.
Bij een recordable cd zit aan de bovenzijde van de cd de laag waar alle gegevens opstaan, daar doe je dus niets meer aan.
Als de kras aan de onderzijde zit en niet te diep is kun je met allerhande poetsmiddelen deze kras enigzins verminderen.
Ik heb het zelf wel met keramische plaat poetsmiddel gedaan en in mijn geval werkte het, zowel bij een recordable cd als bij een reguliere cd.

Dus effe uitproberen zou ik zeggen
Als de cd het al niet meer goed deed dan kan je verder weinig schade aanrichten, deed de cd het nog wel prima dan kan het ook geen kwaad, het gaat er alleen maar mooi van glimmen.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een bovenkant kras op zit kan er nog steeds data gered worden
Bij mijn beschadigde games heb ik het naar Game Mania gebracht, en die hadden het zo gefixt! Maar of dat voor CD werkt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor ook voor cds
Hoi
Kijk maar even hier www.replayyourdisc.nl