Wat kan ik doen om mijn plant te redden?

Hallo ik heb spoedig jullie hulp nodig ik had een wiet plant in me tuin sinds gister die net begon te bloeien maar ik had gister paar probleempjes dus moest ik die plant uit me tuin hale dus heb hem uit gegraven maar met het uitgraven zijn all die wortelst kapot gemaakt en ik heb hem nu in het maiz geplant maar gaat die het nog redde of kunne jullie me helpen wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom heb j m niet in je kamer gezet,gewoon binnen.

Antwoorden (5)

je bent nu noodgedwongen overgegaan op guerillakweek?
ik hoop dat je er nog regelmatig heen kunt, want de plant heeft nu zeer regelmatig water nodig.
verder moet het wortelstelsel overeenkomen met het bladerstelsel.
omdat er nu wortels missen, zou ik ook flink wat van de onderste bladeren verwijderen.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen om nog iets van de plant over te houden de plant te gaan stekken, dan kun je het stekje gebruiken als back-up, mocht het andere antwoord niet werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
maar wat moet je met een stekje, eind augustus, als je buiten teelt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk je moet wat, en dat stekje teel je thuis en staat niet bloot aan het weer
Een plant heeft wortels nodig om te leven.
Als 'ie echt 'n wortels kwijt is, kun je alleen nog proberen hier en daar een stekje te maken: Zet een takje in het water tot het wortel schiet. Dan is het wel een kwestie van opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt nu 99 % kans dat hij dood gaat.
Of wel, je kunt niets doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knip de helft van de bladeren eruit. De plant kan door beschadigde wortels niet veel vocht opnemen. Door het verdampingsoppervlak te verkleinen door te snoeien, verdroogt de plant niet. Is een oude techniek.