Hoe zorg ik ervoor dat het minder vochtig word en blijft in m`n schuur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
13.6K

Antwoorden (7)

vaak ventileren bij droog weer, en ook een raampje open laten staan en zoveel mogelijk overbodige troep eruit weggooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ventileren en vocht-vreters plaatsen. Ook zou je `s winters een los kacheltje kunnen plaatsen. Er zijn heel spaarzame tegenwoordig.
amc
14 jaar geleden
Het beginsel van Watt, water condenseert daar waar het ´t koudst is... Dus omdat je schuurtje kouder is dan de omgeving, wordt het daar natter... Dus warm stoken is de snelste oplossing voor je probleem...

Isoleren dat er geen water meer in komt is de volgende stap...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een houten schuur is moet je een roostertje monteren zodat de boel constant ventileert. In een stenen schuur kan dat wellicht in de deur gemonteerd worden. Eventueel monteer je er twee.
paulus811
14 jaar geleden
Als je een arco combi ontvochtiger koopt, heb je 2 vliegen in een klap.
Dan kun je in de winter je schuur ontvochtigen, en in de zomer lekker koel in je schuur werken, zet je de arco aan.
En als het te vochtig word, ze je de ontvochtingsfunctie aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vocht in je schuur ontstaat door een groot themperatuurverschil tussen binnen en buiten, waardoor het aanwezige vocht in de lucht condenseert.
De schuur isoleren en het probleem is over, tevens is het er dan ook minder koud in de winter en minder warm in de zomer.

Toegevoegd na 34 seconden:
Eigen ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te zorgen dat er geen extra vocht in de schuur kan komen is de eerste stap ,vervolgens ga je ventileren ,24 uur per dag de lucht verversen, dus ventilatieroosters aanbrengen,minimaal 2 liever meer afhankelijk van de inhoud van de schuur,en liefst aan twee kanten tegenover elkaar. Vervolgens de koude buitenlucht verwarmen waardoor de rv in de schuur verder verlaagt word wel altijd ventileren .Als de mogelijkheid er iss is het ventileren door het dak een goede methode omdat de warmste lucht hierdoor het eerste verdwijnt en die heeft het meest vocht in de lucht zitten.