hoeveel soorten uilen bestaan er

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op google Iddo... dit is je zoveelste vraag, er zijn er al veel verwijderd zag ik. Neem zelf initiatief, het is jouw huiswerk!
Rieneke1
13 jaar geleden
wendy je hebt gelijk, maar toch vind ik vogelvragen altijd wel leuk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+/- 190 soorten uilen en +/- 16 soorten kerkuilen Kijk maar in de bron die ik bij de vorige vraag die je zelf hebt gesteld heb aangegeven. http://www.goeievraag.nl/vraag/uil-opgevoed.159140 Als je een werkstuk moet maken is het wel de bedoeling dat je dat zelf doet, en niet dat je internet gebruikt om de reeds aangereikte bronnen voor je door te lezen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook Rieneke, alle dierenvragen als ik er een antwoord op weet trouwens :-))

Het beste antwoord

Niet te vergeten de akkerwinde-uil, bleekschouderuil, bruine daguil, gewone daguil, koperuil, panteruiltje, stro-uiltje. Dat zijn nachtvlinders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel voor het antwoord

Andere antwoorden (4)

in nederland: bosuil, ransuil, kerkuil, steenuil, velduil, en een enkel oehoepaartje in limburg.
Rieneke1
13 jaar geleden
Uilen zijn roofvogels die vooral 's nachts of in de schemering actief zijn. Er bestaan 177 soorten van. In Nederland komen acht soorten voor.
Amadea
13 jaar geleden
Er zijn 209 soorten uilen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer dan 250 uilen soorten bestaan er op de wereld