witte linnen broek is gedeeltelijk verkleurd, hoe bleek ik dit egaal wit?

Een 100% linnen broek, wit, is gedeeltelijk verkleurt.
(onderste 20 cm van de pijpen)
Hoe krijg ik de broek weer egaal wit?

Probeer ik alleen het verkleurde deel in bleekwater te hangen?
Stop ik de hele broek in de bleek?
En nog belangrijker:
Hoeveel bleek op hoeveel water?
Want is het waar dat teveel bleek het linnen kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (5)

Pilletje steradent in de wasmachine doen en de broek ffe laten wassen en hij is Alst goed is gewoon weer wit!! Normaal helpt het bij alle witte kleren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uhm.. da's dat kuntgebitten bruis toch? Heb ik al geprobeerd.
maar bedankt voor de tip. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar het moet werken mijn moeder doet het altijd bij bh's onderbroeken tshirten broeken
Een paar dagen in een sopje van biotex laten liggen (evt een schepje oxiaction erbij) en het is weer wit. Dit helpt trouwens ook bij rode wijnvlekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet het volgende doen:

Laat het linnen weken in een goed wasmiddel. Of los 100 gram natriumperboraat op in kokend water, verdun deze oplossing met koud water tot 6 liter en laat het linnen gedurende een nacht weken.

Gebruik IN GEEN GEVAL chloor: dit tast namelijk de vezels aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop bij de drogist een flesje Egfa wit en leg je broek daarin te weken, doe dat ongeveer 24 uur en was je broek daarna gewoon zoals in het waslabel vermeld staat.
Niet met chloor gaan rommelen, want dat beschadigd de vezels en dan vallen binnen de kortste keren de gaten in je broek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed advies. Chloor is rotzooi, dus niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
top! ga ik proberen en als dit niet lukt.. dan t antwoord hieronder
Dat kan jenormaal gesproken weer wit te krijgen. Laat een emmer vollopen met koud water of een bad of een tobbe met 5 dopjes waterstofperoxide. Doe er net gewassen kleding bij en laat het een uur lang weken. daarna gewoon wassen
of schep 1/2 kopje zuiveringszout [Baking soda] in de wasmachine en was daarmee je kleding. Baking soda fungeert als een natuurlijke wit maker maar gebruik nooit chloor het kan er zelfs geler van worden ,en linnen verteerd er door
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
top! ik ga zowiezo baking soda halen, heb gelezen dat je er best wel handy dingen mee kan doen in huis.
Dank jullie wel allemaal voor het antwoorden.
Ik ga de broek wit krijgen voor deze zomer.
;)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het gelukt???