Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevaren vande gele Schorpioen (Centruroides Hasethi) ?

Ik verblijf momenteel op het eiland curacao, en heb zojuist een gele Schorpioen in mijn kamer gesignaleerd. Ik zou graag willen weten of deze ook makkelijk op mijn bed zou klimmen en me bijten. Ik heb wel de airconditioning aan, zou dit ze afschrikken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Gele schorpioen is niet gevaarlijk, ze kunnen steken maar dat is slechts iets erger dan een goede wespen steek. Betekend niet dat je ermee moet knuffelen, omdat het immunsysteem dit niet kent (evt. allergie?)

zie bron

Toegevoegd na 1 minuut:
als het erg warm is dan kunnen ze koelte best lekker vinden. Is het te koud dan niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf woon ik in Frankrijk, waar we ook ongevaarlijke schorpioenen hebben. Nog nooit heb ik er een in bed of zo gevonden: ze houden namelijk van donker, dus verstoppen zich onder van alles: schoenen, stofzuiger, plantpotten, emmers, etc.
En als je zo'n voorwerp weghaalt, weten ze niet hoe snel (wat niet erg snel is) ze weer een donker plekje moeten zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding