Wat zijn de gevaren vande gele Schorpioen (Centruroides Hasethi) ?

Ik verblijf momenteel op het eiland curacao, en heb zojuist een gele Schorpioen in mijn kamer gesignaleerd. Ik zou graag willen weten of deze ook makkelijk op mijn bed zou klimmen en me bijten. Ik heb wel de airconditioning aan, zou dit ze afschrikken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
5.2K

Antwoorden (2)

Gele schorpioen is niet gevaarlijk, ze kunnen steken maar dat is slechts iets erger dan een goede wespen steek. Betekend niet dat je ermee moet knuffelen, omdat het immunsysteem dit niet kent (evt. allergie?)

zie bron

Toegevoegd na 1 minuut:
als het erg warm is dan kunnen ze koelte best lekker vinden. Is het te koud dan niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf woon ik in Frankrijk, waar we ook ongevaarlijke schorpioenen hebben. Nog nooit heb ik er een in bed of zo gevonden: ze houden namelijk van donker, dus verstoppen zich onder van alles: schoenen, stofzuiger, plantpotten, emmers, etc.
En als je zo'n voorwerp weghaalt, weten ze niet hoe snel (wat niet erg snel is) ze weer een donker plekje moeten zoeken.