'Hoe 'reinig' of voorkom je witte vuildeeltjes aan het oppervlak van water in een vaas (met drijfkaarsje) waarschijnlijk ontstaan door stof en kalk?'

Ik heb een aantal vazen met water en daarin kunstbloemen staan met daarbovenop een drijfkaarsje. Natuurlijk verdampt het water en komt er een kalkrandje, maar de bovenste laag wordt een beetje troebel. Hoe kun je dit voorkomen of dan wel eruit halen zonder heel de vaas leeg te gooien en schoon te moeten maken? Bv met een speciaal doekje of middel al in de vaas te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Een kalkrandje kan je tegengaan door een scheutje azijn in het water.
Stof verzamelt zich, daar doe je niets tegen: op z'n tijd zal je het water moeten verversen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je toevallig of door azijn de kunstbloemen aangetast kunnen worden?
Rieneke1
9 jaar geleden
We hebben het over een scheutje, en dat lijkt me zeker geen kwaad te kunnen.