Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten de slangen van een pomp van een zwembad altijd volledig onder water staan?

Ik heb gisteren spontaan een zwembadje gekocht (3x2x0.75) en een bekende had toevallig nog een pomp liggen die past. Alleen loopt mijn bestrating ietwat schuin af, waardoor de kant waar de pomp aangesloten wordt, niet tot het maximale gevuld is en de bovenste slang niet volledig onder water staat. Mijn vraag is nu of het noodzakelijk is om het bad leeg te maken en om te draaien (waar ik vanuit ga) of dat, wat een kennis voorstelde, het mogelijk is om de slang waar het water uit de pomp komt, boven het water uit te laten komen. Ik kon dit in de beschrijving niet terug vinden, heeft iemand hier verstand van? Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
5.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werkt het goed?
Zo ja: niks aan doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op zich maakt het niet heel veel uit. Beter is het wel. Je hebt kans dat de pomp sneller droog komt te staan doordat het niveau van het water daalt. De pomp wordt ondermeer ook door dit water gekoeld. Daardoor zou hij kunnen doorbranden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding