Hoe heet zo een plant die op een bolvormige wortel groeit en sprieterige bladeren heeft? En hoe stek je hem?

Het is een plant die je binnen hebt en de wortel is uivormig en ligt op de aarde. De bladeren ontspruiten aan de wortel en zijn sprieterig...gras achtig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Mogelijk bedoelje de olifantspoot, Beaucarnea Recurvata.

Toegevoegd na 18 minuten:
Stekken kan wel, maar zoals bij veel andere caudex vormende succulenten, krijg je bij een stek niet zo'n mooie dikke stam als bij een uit zaad opgekweekte plant.
Snijd met een steriel scherp mes een scheut af. Laat deze een dagje drogen en plaats hem in de stekgrond. Houd de grond vochtig maar niet te nat.
bamibal
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
En hoe stek je die?