zoek goede schrikdraad wie helpt me?

De set van het merk velda doen niets tegen reigers die mijn koi uit de vijver plukken .
Heb gezien dat een reiger met zijn veren pakket gewoon tegen de draden aan zat en je zag dat hij telkens opdonders kreeg, maar dit werkte dus niet .
Waar moet je nu opletten om er zeker van te zijn dat mijn koi`s veilig zijn voor dit soort vogels ...(katten)??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Op http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=1870 kan je ook een set kopen tegen reigers. Ik heb hier echter zelf geen ervaring mee.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op volgende site staat ook een systeem dat zowel reigers als huisdieren (katten) op afstand houdt, alsook meer natuurlijke producten zoals planten:
http://schrikdraadkopen.com/schrikdraad-vijver/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het schrikdraad werkt normaal afdoende tegen reigers.
Maar dan moet je wel weten hoe het dan werkt.
Allereerst moet er een goede aarde zijn met b.v. een koperen buis diep de grond in.
Is de grond te droog, of zit de buis te ondiep, dan werkt het schrikdraad niet.
De stroom gaat via het schrikdraad de tuin in en daarna via de reiger, de grond in terug naar de koperen pijp in de grond.
Staat de reiger op een steen of houten vlonder, dan gaat er bij contact maar weinig stroom de grond in richting de koperen pijp.
Het ligt dus aan de aanleg en niet aan het schrikdraad zelf.
Als je weet waar het niet goed zit, kan je het prima oplossen.
ik hoor het wel van je.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja zeker zou dat kunnen, zeker als die kiezels droog zijn, geleiden ze geen of nauwelijks stroom.
Als de reiger op de grond staat of op de planten, gras, dan geleidt het wel.
Beste Passat1974,
Graag willen wij jou helpen met het oplossen van het probleem. Het belangrijkste is de klap die het apparaat geeft in combinatie met een goede aarde.

Voor de aarding: De koperen buis die Eddijst aangeeft werkt super als geleiding, maar zal op den duur wel gaan roesten en roest is dan geen goede geleider meer! Een gegalvaniseerde aarding is beter. Waarschijnlijk zal hier het probleem echter veroorzaakt worden door een ander probleem met de aarding. De kans is groot dat de draden boven de vijver zijn gespannen en in het plastic staan van de bodem van de vijver. In dat geval is de vijver een isolator en heb je geen aarde, waardoor er geen kringloop ontstaat en de reiger dus geen klap van het schrikdraad zal krijgen. In dit geval zult u dus ook het water ook moeten aarden!

Het apparaat: De kracht van het schrikdraadapparaat wordt in impulsenergie weergegeven in Joules (vergelijk het maar met de PK’s van de motor van een auto). Het Velda apparaat heeft een zeer lage impuls energie, waardoor de kracht van de schrikdraadklap waarschijnlijk onvoldoende is en de reiger hier mogelijkerwijs geen ontzag voor heeft. Ons advies: minimaal een apparaat met 0,27 joule impuls energie aanschaffen.