Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zoek goede schrikdraad wie helpt me?

De set van het merk velda doen niets tegen reigers die mijn koi uit de vijver plukken .
Heb gezien dat een reiger met zijn veren pakket gewoon tegen de draden aan zat en je zag dat hij telkens opdonders kreeg, maar dit werkte dus niet .
Waar moet je nu opletten om er zeker van te zijn dat mijn koi`s veilig zijn voor dit soort vogels ...(katten)??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
989

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=1870 kan je ook een set kopen tegen reigers. Ik heb hier echter zelf geen ervaring mee.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op volgende site staat ook een systeem dat zowel reigers als huisdieren (katten) op afstand houdt, alsook meer natuurlijke producten zoals planten:
http://schrikdraadkopen.com/schrikdraad-vijver/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het schrikdraad werkt normaal afdoende tegen reigers.
Maar dan moet je wel weten hoe het dan werkt.
Allereerst moet er een goede aarde zijn met b.v. een koperen buis diep de grond in.
Is de grond te droog, of zit de buis te ondiep, dan werkt het schrikdraad niet.
De stroom gaat via het schrikdraad de tuin in en daarna via de reiger, de grond in terug naar de koperen pijp in de grond.
Staat de reiger op een steen of houten vlonder, dan gaat er bij contact maar weinig stroom de grond in richting de koperen pijp.
Het ligt dus aan de aanleg en niet aan het schrikdraad zelf.
Als je weet waar het niet goed zit, kan je het prima oplossen.
ik hoor het wel van je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja zeker zou dat kunnen, zeker als die kiezels droog zijn, geleiden ze geen of nauwelijks stroom.
Als de reiger op de grond staat of op de planten, gras, dan geleidt het wel.
Beste Passat1974,