Hoe geef ik hout een kunststof look ? Verven, epoxy o.i.d. ?

Iemand enig idee hoe ik hout een glad en kunststof uitstraling geef ? Ik dacht zelf aan het aanbrengen van een laagje epoxy op hout, echter is dit vrij kostbaar.
Bij voorbaat dank voor uw reactie(s) !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

het is wel wat werk maar werkt wel 3 lagen grondverf en bij de eerste 2 schuur je de grondverf weg tot je weer hout ziet bij de derde laag alleen schuren tot het glad is.
dan 2x lakken(hoogglans) tussendoor weer schuren met waterproof 400 spuiten behoort ook tot de mogelijkheden als je dat kunt.
daarna moet het zo glad zijn dat het bijna kunststof lijkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schilderen met epoxyverf geeft nog altijd het beste resultaat maar zoals u zelf al aangeeft is dit een dure oplossing.

Veel goedkoper is het om die te overkleven met een kunststof folie die u ook in alle kleuren kan verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verven in een niet al te heldere kleur, netjes lakken, daarna nog een keer lakken