op mijn dochter haar slaapkamer vind ik dagelijks kleine zwarte beestjes. Ze zijn ovaal, een paar mm groot. Wat zijn ze?

ik weet ook niet vanwaar ze komen. het is heel vervelend.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
26.4K
Poet
9 jaar geleden
Hebben ze pootjes? Vleugels? Lopen ze alleen op de vloer? Of ook op de muur?
Foto?
Poet
9 jaar geleden
Helemaal zwart? Of toch iets anders erbij? Snel/langzaam? Springen ze?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een van deze?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1721052
Poet
9 jaar geleden
Of zoiets?
https://www.google.nl/search?q=klanders&rlz=1C1CHWA_nlNL576NL576&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=S6JfU4uWCKqS7AaLxIDYCw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=597#q=klanders&tbm=isch
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk zilvervisjes of papiervisjes!
ronron1212
9 jaar geleden
zilvervisjes zijn niet zwart
Amadea
9 jaar geleden
En die visjes beschrijf je niet als ovaal; zijn langwerpig.
paulus811
9 jaar geleden
Snuitkevers zijn ovaal en zitten meestal in een pas gekochte plant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ze hebben geen vleugels. voor zover ik eruit kan afleiden lopen ze enkel op de grond. meestal zijn ze allemaal dood als ik 's avonds op de kamer kom. int begin lagen ze voornamelijk aan de deur maar nu vooral onder het raam. heel af en toe leeft er nog eentje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de beestjes op de foto van z512099 lijken er heel goed op. er is geen eten of verwarming op de slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z5120199, ik heb de bedwants opgezocht maar het zijn toch niet die beestjes. Ik ga vandaag een foto trekken en hier posten.

Antwoorden (1)

Zonder afbeelding lastig te antwoorden, maar ze komen in de slaapkamer voor, ovaal en zwart (donker) en een paar mm groot: dan denk ik aan de bedwants...
De bedwants is een klein, plat en ovaal vleugelloos insect van ongeveer 4-5 mm groot. Vanwege hun vorm kunnen ze gemakkelijk in smalle spleten en kieren wegkruipen. De kleur is roodbruin tot bruin en hoe meer ze hebben gegeten, hoe donkerder ze worden. Onvolwassen bedwantsen (nimfen) kunnen doorschijnend of licht geelbruin van kleur zijn. Bedwantsen zijn vaak rood van kleur na de voeding. Bedwantsen worden aangetrokken door warmte. Over het algemeen voeden zij zich 's nachts, bij voorkeur net voor zonsopgang.
Z512099
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Als dat ze zijn dan is hier goeie info:
http://www.ggd.amsterdam.nl/menu-ii/dierplaagbeheersing/overzicht-dieren/bedwantsen/