weet iemand wat voor soort thermometer dit is ?

Weet iemand wat voor thermometer dit is ? We hebben het gekregen als cadeau .maar we weten nog steeds niet wat voor thermometer het is en hoe je het afleest iemand enig idee ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Cryofiel
10 jaar geleden
Staat er geen schaalverdeling op "dit" thermometer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee er staat geen schaalverdeling op
teusvh
10 jaar geleden
dat is dus hgeen thermometer, maar een luchtdrukmeter.

Het beste antwoord

Dit is een weerglas, of donderglas zoals deze ook wel genoemd wordt.
Bij een hoge luchtdruk staat het water hoog in het glas en laag in de tuit, bij een lage luchtdruk, zoals bij onweer, staat het water in het glas laag en in de tuit hoog. Soms zo hoog dat het eruit kan lopen.

Deze dingen kunnen niet tegen vorst, dus binnen ophangen is aan te raden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heel erg bedankt , voor deze informatie !