Wat voor plantje is dit?

Hij was een beetje aan het doodgaan:( Maar het gaat gelukkig weer beter:)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een kamerplant tenminste, zo 'gebruiken' we hem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig water zal het zijn. Of een te kleine pot.(ik heb hem overgeplaatst en bemest en water gegeven en hij staat op een lichte plaats.

Het beste antwoord

Ja deze ficussen, want dat is het, zijn heel vervelende planten voor in huis, ze vragen een lichte standplaats, uit de tocht en niet in direct zonlicht.
Om deze nog te redden, haal hem uit de pot, schud een deel van de grond er af en plaats hem in een maatje grotere pot in verse potgrond.
Snoei hierna een groot deel van de dunne takes af en geef matig water, pas als de groei weer terug is, meer water geven, zet deze plant NOOIT in een waterdichte binnenpot of sierpot, maar altijd in een pot waar een schotel onder staat, dan ZIE je het te veel aan water op de schotel, hieraan gaan de meeste planten dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

DIT IS EEN FICUS. DIE NIET TEGEN VERPLAATSEN OF TOCHT KAN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ficus benjamina of waringin of treurvijg, zie: http://www.tuinadvies.nl/ficus_benjamina.htm (met foto van hoe ze in het wild groeien)

en : http://nl.wikipedia.org/wiki/Waringin

Ze herstellen vrij snel, dus het komt wel goed waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ficus die het niet zo leuk meer vind en blad verliest. heb je hem verplaatst of staat hij op de tocht?