Is er een test om erachter te komen of de thermostaat kranen goed functioneren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Antwoorden (1)

De test is aansluiten en de waterdruk zetten op de warme en de koude water leiding.
Set de temperatuur op koud. En doe de hoeveelheid kraan open. Nu moet er koud water uit komen. Controleer dit met een thermometer en niet met je handen, want het water kan heet zijn.
Draai de warme water kraan op een bepaalde temperatuur en wacht met thermometer tot het uitstroomde water op de gewenste temperatuur is. En voor een optimaal resultaat noteer de tijd die je moet wachten.

Als je een uur of langer moet wachten tot het op de gewenste temperatuur komt, dan functioneert de thermostaat kranen niet optimaal. Of is de temperatuur van het warme water in de aanvoerleiding minder optimaal.

Herhaal deze test van warm naar koud en omgekeerd tot u overtuigd bent van het functioneren of tot u wil gaan slapen.