Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kent deze vogel?

Aantal dagen gespot in de grote beukeboom bij huis. Hij heeft het formaat van een vlaamse gaai of lijster

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Ik weet vrij zeker dat dit een vink betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een reuzenvink...
Nee, dat is flauw.
Ik had niets te doen en heb de volledige vogelgids voor Nederland doorgespit (eenden, ganzen, uilen, reigers heb ik uiteraard overgeslagen).
Dus tenzij het een uiterst zeldzaam specimen betreft, ben ik er vrij zeker van dat dit wel degelijk een vink betreft. ;)
Poet
11 jaar geleden
Misschien een vlink? Nee onzin veels te groot voor een vink
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Poet
Geniaal slecht :-D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En voor degene die me een 'thumb down' heeft gegeven:
Ik kan er natuurlijk overheen hebben gekeken, maar hier een link: http://www.vogelvisie.nl/ Succes met het vinden van een soort die beter overeen komt. ;)
Moeilijk te zien, misschien een vink?
https://www.google.be/search?q=vink&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=lfBYU7OvNsLQ7Abng4C4Dw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=824&bih=861
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poet
11 jaar geleden
Kan niet want die heeft de grootte van een mus / koolmees. Nooit zo groot als een Vlaamse Gaai
Het zou een Appelvink kunnen zijn, die is veel groter en plomper dan de gewone vink. Wel anderhalf maal zo groot en komt dik over.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of zoek eens bij Pestvogel. Die zou het ook kunnen zijn, die is groter.

Toegevoegd na 14 minuten:
Hier de Pestvogel.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Ivana
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
De Pestvogel heeft een kuif en een zwarte keelvlek. De kuif kan liggen zodat hij niet direct opvalt. Jonge Pestvogels zijn wat grijzer.
Ik vrees dat je de roodborstlijster hebt gespot. Hij is nu groot nieuws. Had al geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik zou de foto met waarneming nog even op waarneming.nl zetten. Blijkbaar zat de vogel er al een tijdje voordat hij officieel werd ontdekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing