Mijn citroenplant-stekjes doen het super maar blijven heel erg iel.Moet ik de lange stekken inkorten(snoeien)?Word de plant dan voller?

Heb 3 stekjes bij elkaar gezet en ze groeien als kool maar alleen maar omhoog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.7K

Antwoorden (5)

echte citroen> OF citroen geranium?

Waarschijnljik de geraniuml; Je kan de top er uit nemen. Dan krijgt de plant wat meer takjes. Vaak zijn lange dunne takken het gevolg van te donker staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toppen, dan groeit-ie meer in de breedte. En de topjes ook weer planten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk staan ze in een verkeerde grond.
Ook mogelijk, dat ze te weinig licht hebben, hoe meer licht en zon hoe beter.
Hebben ze dat niet, dan gaan ze 'rekken' of wel naar het licht groeien.
Nog een mogelijkheid, ze hebben te weinig voeding, ze blijven dan wel in leven, maar groeien ijl en zwak op.
De plant koppen kan altijd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ze zeker toppen maar nu ze zo goed groeien ook in aparte potjes zetten. Inderdaad zo licht mogelijk en in matige temperatuur, dus niet in de woonkamer, maar liefst opkweken in de slaapkamer of logeerkamer.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, citroengeraniums worden snel slierten, het beste kun je na het eerste stevige bladpaar toppen, en daarna weer de uitlopers na het eerste bladpaar toppen, enzovoorts...
Succes!