hoeveel kost een tuinverandering nu?

De tuin van mijn hoogbejaarde ouders ziet er niet zo goed uit dat zij daar kunnen zitten. Mijn vader tuinierde vroeger maar is nu zo ziek dat hij dat niet meer kan. Wat zou het kosten als hun tuin er beter en verzorgder uitziet, zodat zij er weer kunnen zitten en ervan genieten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
escape
13 jaar geleden
Dat hangt er ook vanaf of het een tuintje van 10 m2 is of van 1000 m2. Geef eens wat meer info!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat moet er precies aan gebeuren? Het opnieuw tot een lusthof maken, of er een onderhoudsarme tuin van maken door een flink deel te betegelen?

Antwoorden (6)

dat ligt e veel aan wat je ouders willen en hoe groot de tuin is
als ze alleen maar bestrating willen is dat vaak goedkoper als een compleet plantenpakket
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar ze wonen , maar hier is b.v. De Hulpdienst, daar zijn vrijwilligers bij aangesloten. Het hoeft dus niks te kosten.
Ligt er helemaal aan wat er moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor tuinen die kleiner zijn dan 60 m2 hanteert Aesculus voor het tuinplan een vaste prijs van € 699. Een los beplantingsplan kost voor deze tuinen € 395. Wat u krijgt voor dit geld kunt u lezen in diensten en producten. Naarmate een tuin groter is en daarmee ook de mogelijkheden groter worden, zijn uw wensen bepalend voor de prijs van het ontwerp. Wanneer veel open ruimte gewenst is, zijn de ontwerpkosten aanzienlijk lager dan wanneer de hele tuin moet worden ingedeeld in kamers. De uiteindelijke kosten worden altijd in onderling overleg met u bepaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je zelf een beetje groene handen hebt?
Is dit wel het geval dan hoeft het opknappen van de tuin niet zo duur te zijn. Het arbeidsloon heb je dan al uitgespaard, normaliter een grote kostenpost. Rest je
alleen de kosten van eventuele nieuwe planten en materialen.
Kun je er zelf niet aan toekomen, kijk dan eens op onder-
staande link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat er in gebeuren moet.Leg je vraag eens voor op werkspot en je krijgt gratis offertes opgestuurd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar is die tuin? Ik ken een tuinontwerpster anex mini hovenier die voor zeer schappelijke bedragen dit soort klussen met name voor ouderen doet. Is wel midden van het land. Terra Verde 033 4808257, vraag naar Anke.