Kan ik een deel van mijn matras afsnijden?

Hallo,

Ik heb vanmiddag een dekmatras van de Ikea gekocht, namelijk de Sultan Tafjord (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90155629/). Nu kwam ik er thuis achter dat ik een bed heb van 160 bij 200 in plaats van 180 bij 200. Ik kan het matras niet meer terugbrengen, omdat het een showmodel is geweest en ik heb er dus 40% korting over gekregen (is wel gereinigd).

Het matras is dus 20 cm te breed. Nu is mijn vraag, zou ik het matras kunnen afsnijden zodat hij 160 breed wordt in plaats van 180 breed? Of is dit niet slim en kan ik hem beter verkopen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
19.6K

Antwoorden (2)

Ik las dat de tijk afneembaar is want dit maakt het smaller maken iets makkelijker.

Als je dit kan is het zeker te doen want het dekmatras is maar 6 cm dik.
De tijk kun je smaller maken met de naaimachine,wel even kijken hoe het precies in elkaar zit en hoeveel je in kan nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dit zou mogelijk moeten zijn. Wij hebben dat ook een gehad bij een logeerbed. Het matras was te groot maar dat hebben we gewoon op maat gesneden (ook een IKEA matras). Helemaal geen problemen mee gehad maar dat kan natuurlijk wel per matras verschillen.