huis gekocht, dak lekt. facturen van vorige eigenaar hebben nog 7j garantie. bedrijf bestaat blijkbaar niet meer, wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Als een bedrijf failliet is, doe je er niets aan. Dat is een geval van pech (kale kip kan je niet plukken).
Als het bedrijf in kwestie is overgenomen door een ander bedrijf, moeten zijn ook de verplichtingen overnemen en kan je dat andere bedrijf aanschrijven. Zij zullen dan de garantie moeten honoreren.

Echter, als het bekend was bij de verkopende partij en dit ook aan te tonen is, kan je hen verantwoordelijk stellen voor de schade. Ze hebben namelijk een meldplicht.