Hoe kan ik mezelf aanwennen om mijn sleutel niet te vergeten?

Ik zit op kamers en kan mijn kamerdeur zelf niet op slot doen. Hierdoor loop ik dus het risico dat ik mijn huis uitloop zonder dat ik mijn sleutels bij me heb (omdat ik mijn kamerdeur niet kan en dus niet hoef af te sluiten) en mezelf dus buitensluit.

Hoe kan ik mezelf aanwennen om niet zonder sleutels de deur uit te gaan?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik heb namelijk niet altijd dezelfde jas aan als ik naar buiten ga. En een sleutel in al mijn jassen doen vind ik geen veilig idee.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
4.4K
Amadea
10 jaar geleden
Kan je op die deur niet een mogelijkheid aanbrengen om 'm wél zelf op slot te moeten draaien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dan zou ik een nieuw slot moeten laten plaatsen en dat zijn helaas dure grapjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een haakje naast de deur waar je de sleutel aan hangt zodat je die ziet als je weggaat? En dus automatisch meeneemt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top idee broodje ei!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is het beste antwoord, alleen het is (nu nog) een reactie.. ;)

Het beste antwoord

Een haakje naast de deur maken zodat je je sleutels ziet als je weggaat. Dan vergeet je ze niet mee te nemen. Werkt denk ik alleen als je je sleutels na thuiskomst ook weer ophangt. Maar misschien als het een opvallend haakje is, je ook aan de sleutels denkt als je weggaat als ze per ongeluk ergens anders zijn blijven liggen?

Toegevoegd na 51 minuten:
Eerste zin moet zijn: een haakje naast de deur maken waar je je sleutels aan op kan hangen zodat je je sleutels ziet als je weggaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Zoiets: http://www.pzcwonen.nl/web/files/29514_modules/29580_nieuwsberichten/fancybox/261349_woonaccessoire-sleutelrek-2.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met zoiets aan de muur vergeet je je sleutels nooit meer. Lijkt mij.
Leuk ding. Ik heb even snel op die website gekeken die hierboven wordt aangegeven, en ik zal er zeker nog eens naar kijken als ik meer tijd heb. Lijkt me wel wat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha leuk, dankjulliewel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Opgelost!

Andere antwoorden (4)

Laat een reservesleutel maken en stop die in je tas of jaszak, zodat je er altijd 1 bij je hebt, je kunt ook je sleutel iedere avond op je telefoon (of wat je ook maar iedere dag meeneemt) leggen. Dat je hem klaar moet leggen, onthou je door een alarm te zetten, bijvoorbeeld om 8 uur 's avonds. Als het alarm gaat, dan stop je je sleutel in je tas.
Ook kun je een groot papier met sleutel erop, of een afbeelding van een sleutel op de binnenkant van de deur plakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Inderdaad, gewoon altijd je sleutel in je zak houden. Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dát is een goede tip ja, in je jaszak/tas!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar... als ik ga sporten heb ik niet dezelfde jas aan die ik normaal aan heb. Op die momenten vergeet ik mijn sleutel dus wel eens..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien een combinatie van een reservesleutel een een afbeelding van een foto op de deur?
Bedankt voor de reacties :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij ook bedankt!
net zoals je doet als je wel af moet sluiten: nadenken voor je weggaat. (Ook mensen die de deur moeten afsluiten, moeten aan de sleutel denken om zich niet buiten te sluiten)
Dus controleren: geld, gas uit, sleutel.
Als je goede vrienden of een buur hebt, daar de reservesleutel laten ( en niet vergeten die meteen terug te geven als je hem nodig hebt gehad
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Nadenken is onbetrouwbaarder dan vergeten.
De methode van crea is beter.
Reservesleutel in je portemonnee. Ook helpt het hardop zeggen van dingen, een vast regeltje, "sleutels en portemonnee mee" als je iets hardop zegt, en hoort zeggen, kun je het beter onthouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon keihard de afspraak met jezelf maken dat je nooit weggaat zonder je sleutels, dus dat je nooit de deur dicht doet alvorens de sleutelcheck te hebben gedaan.

Dus elke keer, voordat je de deur achter je trekt, check je eerst of je je sleutels hebt. Pas dan trek je de deur dicht. Als je ze hebt natuurlijk. Zo doe ik het in ieder geval en dat gaat prima.

Voor de zekerheid heb ik een reservesleutel met een stukje tape en tie-rep in een ventilatieuitgang gehangen, onzichtbaar voor anderen, maar indien nodig heb ik hem zelf er zo uit. Nog niet nodig gehad hoor. ;)