Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een kleine, houten ton als vijver. Ik heb steeds muggenlarven in mijn kleine sproeier zitten, deze verstopt steeds, wat kan ik hier aan doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
De sproeier staat natuurlijk niet altijd aan, alleen als we in de tuin zitten. Dus het is meer stilstaand water waar die larven in komen. Is op zich niet erg heb ik gelezen, maar hoe voorkom ik dat mijn sproeier steeds verstopt doordat deze larven erin gaan zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een oude panty of nylonkous om de pomp wil ook wel helpen. Maar ook die moet je wel schoonmaken of vervangen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als water stilstaat komen er muggenlarven in, als ie ie pomp dus een.aantal uurtjes laat draaien moet dat helpen.
Maar je.kan er natuurlijk ook twee goudvissen in gooien, die vreten ze met plezier op!...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Muggenlarven eten dood organisch materiaal.
Ze houden je tonnetje helder en schoon, zijn dus zeer nuttig!!
Maar waarom is er veel dood materiaal in je vijvertje?
Zitten er geen zuurstofplantjes in?
Ik zou het water er uit halen ( NIET WEGGOOIEN!)het tonnetje schoon maken, water terug doen, een paar handjes hoornblad er in, beetje vijversubstraat op de bodem( 3 a 4 cm.) en het probleem zal wel over zijn.
Komt de dak afvoer er soms in?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goudvissen maken het water heel erg vies/ groen.
Dus niet doen, zit je in de winter ook weer.
Maar er moet vuil/ modder in de ton zitten, anders zaten er niet zo veel muggenlarven in.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding