met het weghalen van Hedera op de muur is de vraag hoe ik het beste de ingevreten stengels kan weghalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het beste kan je die worteltjes die blijven zitten eerst laten uitdrogen. Ze zijn nogal taai en je krijgt ze moeilijk weg zolang ze vochtig zijn. Zorg wel dat de takjes allemaal weg zijn want ze groeien zo weer aan . Als de winter erover heen is gegaan zullen de worteltjes dood zijn en gemakkelijker te verwijderen zijn met een hoge drukreiniger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Als je de hogedrukspuit gebruikt, pas dan op dat je je voegwerk niet beschadigd. Onze buren hebben de hele zijwand van het huis opnieuw moeten voegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens over die hoge drukspuit. Doe het met beleid en gebruik niet de vuilfrees. Hoewel het een rotwerk is, zal een staalborstel ook helpen.

Andere antwoorden (1)

De ingevreten stengeltjes zijn de houtachtige vezels van de aanhechtings nappen.De muur ankertjes zeg maar. Als u nu de Hedera verwijdert hebt, kunt u vlg jaar in de zomer met een staalborstel de resten er afborstelen.
In de natuur is het eenmaal zo dat alles wat nu gebeurd, volgend jaar pas resultaat geeft.

Nadat u alle grote stengels van de muur hebt verwijdert, blijven deze kleine achter. Deze krijgt u er meteen niet af. Geduld is nu een schone zaak. Wacht u een jaar. De overgebleven delen zijn dan op natuurlijke weg afgestorven. Met een erg zonnige dag helpt het ook de resten nat te maken en dan te borstelen.
Ik weet, het is even werk, maar dan heb je ook geen resten meer aan de muur.