Welke tegels zijn geschikt om een open haard te betegelen ?

Ik wil de schouw van mijn open haard graag betegelen. Waar kan ik wel en niet tegelen en welke tegels zijn geschikt ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Antwoorden (2)

Als er rondom de open haard een stalen bint zit, wat vaak het geval is om de boel te steunen, kan je daarboven gewoon regelen. Een goed ontworpen open haard geeft aan de buitenkant van de schouw niet zoveel hitte af dat dat zou verbranden. Je ziet in de praktijk vaak het gebruik van natuursteen, zoals zandsteen en lei.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
grijze tegels