Douche begint goed met redelijke straal maar snel wordt water kouder, en eindigt met dunne straal. Hoe kan dit?

Ook in bad. Eerst is juiste temp flinke straal. Na paar minuten moet kraan op de heetste stand om warm water te krijgen. Resultaat is dunne straal. Dit was eerder niet. Vrij plotselinge verandering.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
iets met de boiler verkeerd

Het beste antwoord

Het is ook mogelijk, dat er zich gruis, een soort ketelsteen, verzameld heeft in het zeefje/filter, dat op de douche/badkraan zit geschroefd, dit losdraaien (kan soms erg moeilijk gaan) het gruis er uit kloppen en daarna even uitkoken in wat water met azijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn kraan is "pas" 9 jaar oud? Kan dit verkalken dan toch al ontstaan? En hoe draai je de kraan los? Bedoel je de hele kraan? Dan moet het water worden afgesloten, toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet de hele kraan! Aan het eind van de kraan zit meestal een filter geschroefd, van zo'n 3 a 4 cm groot, dat is wat ik bedoel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK. Dus niet hele kraan, maar wel hoofdkraan dicht. Ook wel weer logisch. Helaas zit de hoofdkraan bij mijn buren en betekent dat wel enige organisatie. Mijn installateur heeft destijds een soort tweede hoofdkraan afsluiting bij mij gemaakt, zodat ik niet telkens naar de buren hoef. Maar omdat het inmiddels bijna 10 jaar geleden is, twijfel ik soms wel eens of die afsluiting echt werkt. Is er een manier om te checken dat al je water is afgesloten? Als ik nergens meer water uit kranen krijg, betekent dat dat het afgesloten is? Lijkt mij wel, maar ik weet het graag zekerheid om een straal water in mijn gezicht te voorkomen! Bedankt voor al jullie tips en adviezen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"aan de kant van de thermostaat zit een dop je met daaronder een schroef". Ik heb geen dop met daaronder een schroef. Onder de kraan zit alleen de douche slang aansluiting. Het is een Grohe bad/douche kraan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan het eind van de doucheslang, zit uiteraard de douchekop, ook deze kun je los draaien en uitkoken met water en azijn.
mijn uitleg was een beetje onduidelijk.

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk een thermostaat kraan met verkalking op de warmwater toevoer. De kraan ontkalken is dan de beste oplossing. Of de kraan verwangen, nog beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de thermostaat van het warm water in je cv ketel is of kapot of moet opnieuw gereset worden (als het een nieuwer type is). Als je een elektrische boiler hebt dan zit de warmte-spiraal vol kalk en moet ontkalkt worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijk mij niet. Water uit keukenkraan is gloeiend heet en is qua straal ook niet echt veranderd. Zeker niet in die mate als de badkamer kraan.