Wij hebben het kraken van ons bed heel eenvoudig opgelost door tussen alle contactvlakken dubbelzijdig plakband te plakken. Tussen het hoofdboard en de zijboarden en het achterboard en de zijboarden dus. En tussen de zijboarden en de lattenbodem. Het gaat erom dat er iets tussen de contactvlakken zit, zodat het hout niet over elkaar kan schuren. Ik heb ook wel eens van iemand gehoord die er stukken binnenband tussen had gedaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Stil liggen..

Toegevoegd na 10 uur:
héèl stil Wout......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook een houten bed. Wat de oorzaak is bij mij, is dat het bed met een poot of twee tegen de muur staat. De poot word dan lichtjes naar binnen gewrongen waardoor het bed begint te kraken.

Wat kan helpen het bed een stukje van de muur zetten en de poten terug op hun plaats duwen. Het gaat vaak maar om een paar millimeter maar het helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons metalen bed piepte en kraakte ook erg na de verhuizing. Bleek dat de verhuizers een bout niet goed hadden aangedraaid. Daarvoor moesten we eerst het halve bed weer uit elkaar halen om erbij te kunnen, maar het kraken was daarna een stuk minder.

Kraken ontstaat door delen die over elkaar schuren. Het is dus belangrijk dat je zorgt dat alles goed aangedraaid zit. In de loop der tijd kan er tussen delen wel weer ruimte ontstaan en moet je dus weer opnieuw alles nalopen.

Bij een houten bed is het trouwens wel lastiger vinden waar het zit en hoe op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, ga op je gehoor af, waar het kraakt zit het probleem ;-)
Als een houten bed kraakt waar delen tegen elkaar aan schuren, wil talkpoeder wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nieuw bed kopen, een boxspring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit meer piepen en kraken, zo zacht als schapenwol hhaaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja lekker zacht dat schapenwol, vooral van grote schapen
de bouten eventjes aandraaien, gaat namelijk in verloop van tijd los zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het bed nog eens uit elkaar kunnen halen indien mogelijk en dan waar er schroeven zijn even insmeren met boter of een ander vettige smeerseltje. Het heeft jaren geleden wel geholpen bij mij. succes , en anders een nieuwe aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje vaseline eraan smeren haha
Repareren, of een nieuwe halen.
Of heel zachtes wippen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe kopen