Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang gaat een paraplu, gemiddeld genomen, mee?

Met regelmat, zeker op winderige dagen, zie je de prullenbakken in de stad puil van kapotte paraplu's, en zelf ben ik al de tel kwijt hoeveel paraplu's heb ik al versleten.
Ik heb de indruk dat paraplu's een van de dingen zijn die het minst lang meegaan, zeker gezien de paraplu niet elke dag wordt gebruikt.
Weet iemand na hoeveel dagen gebruik gaat een paraplu gemiddeld genomen kapot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens de zogenaamde stormparaplu geprobeerd?
http://www.bagageonline.nl/senz-smart-paraplu-black-out.html?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=shopping&gclid=CI7iuN3sirsCFczC3god8xkAiw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze ook binnen houden en voor de ramen hangen of zo. Anders, een dag of drie, vier.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb me altijd afgevraagd of zo'n senseo-paraplu echt werkt en robuuster is. Los daarvan, als het regent doe ik mijn regenpak aan. Dat vind ik handiger dan een paraplu, zeker als ik op de fiets zit.
Amadea
12 jaar geleden
Wat is een senseo-paraplu? Kan je daarmee een venz hagelslagbui weerstaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit een stormparaplu in een prullebak gezien Cryo ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel geestig mensen, ik zit hier met een belangrijke vraag en jullie komen met tips over onverwoestbare paraplu's...
Jullie begrijpen toch dat ik geen duurzame paraplu koop ,gewoon eentje voor 2 euro bij de eerste de beste winkel als ik al helemaal nat ben...?
(^_^)
Cryofiel
12 jaar geleden
@Pelle, het probleem is dat je alleen maar flarden ziet in zo'n prullenbak. Daaraan kan ik niet herkennen of het Gabi's 2-euro-paraplu was of een zelfbalancerend bliksemafwerend modelletje van 200 euro met ingebouwde GPS.
jc54
12 jaar geleden
Hoe lang het gemiddelde is weet ik niet, maar zelf doe ik al jaren met dezelfde paraplu. Als je je paraplu tegen de wind in houdt, valt het best wel mee. Als je de wind er onder laat blazen, ja, dan gaat hij snel stuk.
Kortom, de levensduur van een paraplu hangt voor een groot deel af van de gebruiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm gabi je bent nog steeds geen echte hollander hoor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo, toch kun je wel zien of het een symmetrische of asymmetrische plu was toch?
Cryofiel
12 jaar geleden
Niet als er alleen maar een handvat en een stuk steel uit de prullenbak steekt. Ook niet als er nog een paar geknakte baleinen zichtbaar zijn. Een paar halve baleinen met wat afgescheurde flappen stof geven ook geen goede indruk van de oorspronkelijke vorm. Misschien komt dat doordat ik geen vers gedumpte paraplu's zie, maar gedumpte paraplu's waar vervolgens nog eens een flinke herfststorm overheen is gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat daar cijfers van bekend zijn, wel een leuke vraag trouwens, ik doe ongeveer een jaar met 1 plu (ook zo'n 3 euro ding).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Tja... Dat hangt natuurlijk van de kwaliteit van de paraplu af... Een goedkope paraplu zal in het algemeen veel sneller stuk gaan dan de duurdere versie... Denk bijvoorbeeld ook aan de relatief dure "Storm-paraplu", het mooie design van de TU Delft...

Naast de kwaliteit, speelt ook het soort storm en de plaats waar je bent mee. Is het een "steady" wind, zijn het "rukwinden", loop je in een stad met hoge gebouwen (venturi-effect, sterke winden), etc., etc...

Maar of er ook ooit serieus onderzoek is gedaan naar de levensduur van paraplu's??? Mag het niet hopen... Kunnen dat geld beter aan nuttigere dingen besteden. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had niet écht een wetenschappelijke studie hierover verwacht... maar je weet het maar nooit, soms gaan onderzoeken over de gekste zaken. Trouwens, inmiddels heb ik het opgegeven: ik heb bij de ANWB een fatsoenlijk stormparaplu gekocht, en die heeft zelfs de storm van gisteren met windkracht 11 doorstaan!!!

Andere antwoorden (1)

Zoals MickeyHolland al zei hangt het af van de kwaliteit van de plu.
Ik heb er eentje die al 42 jaar meegaat en nog steeds dienst doet. Het enige wat ik doe is hem alle jaren inspuiten om hem waterafstotend te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Zeker een Duitse Knirps? Ik heb er een die 65 jaar oud is en nooit hoeven inspuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe da g't weet!!
Het is meer uit voorzorg dat ik mijn plu inspuit.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing