hoe vlekken weghalen uit tegels in keuken?

In mijn keuken liggen tegels, waarschijnlijk zijn het graniettegels.
nu komen er vlekken van ong. 3 cm. diameter in, in het begin 1 vlekje daarna zijn er in een andere tegel 4 vlekken bijgekomen.
Nu weet ik niet hoe ik deze vlekken eruit kan krijgen.
Heeft iemand een oplossing om de vlekken uit deze tegels te verwijderen?

Toegevoegd na 2 minuten:
De tegels zijn 1½ cm. dik

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het beste is het om een speciaal tegelreinigingsmiddel te gebruiken. Mijn ervaring is dat Litofin heel goed zijn werk doet bij mijn natuursteen tegels, maar buiten kreeg ik na het BBQen ook nare vlekken op mijn graniettegels en heb daarvoor ook ten einde raad mijn Litofin vuiloplosser gebruikt. Het was het enige dat werkte en ik kreeg de vlekken dus weg hiermee. Bij ons had de klusmarkt het te koop maar bouwmarkten of tegelzaken zullen het ook wel hebben. Uiteraard is het ook online te koop.
Drogisterijen hebben vaak de HG produkten en die hebben ook speciale reinigings/onderhouds en beschermingsprays voor allerlei vloertegels.
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw reactie amc.
Ik ga Litofin vuiloplosser kopen.
Met vriendelijke groet
Elizabeth702G

Andere antwoorden (1)

gebruik echte (groene zeep dus vloeibare bruine zeep)

smeer het puur in, laat het een dag intrekken

daarna schoonspoelen !

Succes!