hoe krijg ik oude uitgedroogde plak kauwgum van de muur?

Mijn dochter heeft eens posters opgehangen met plak kauwgum.De kauwgum die speciaal is voor posters op te hangen.
Nu zitten er allemaal opgedroogde plak resten,hoe krijg ik dat van het behang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Antwoorden (4)

Bij gewone kauwgum leg ik altijd een handje ijsklontjes erop.
De meeste kauwgum verbrokkeld dan en kun je stofzuigen.
Maar of dit ook bij posterkauwgum werkt weet ik niet.
Je kunt proberen om ijsklontjes in een washandje te doen en dat ertegen te houden en kijken of er na een kwartiertje al wat randjes afbrokkelen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze eraf rollen met je vinger maar het zal hoogst waarschijnlijk wel sporen achterlaten omdat buddies niet bedoeld zijn voor op het behang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt, voorzichtig eraf rollen. Eigenlijk moet het een beetje warm worden i.p.v. koud met een ijsklontje.(zie boven) als het warm wordt dan kan je het beter rollen.
Misschien met een fohn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie ervaring hebben met de posterkauwgum moet ik jullie misschien helemaal gelijk geven hoor.
IJsklonjes gebruik ik ook altijd bij gewone kauwgum, dan bevriest de kauwgum als het ware en brokkelt stuk.
Maar ik wist niet of het bij posterkauwgum werkt, heb ik er ook netjes bijgezet. Soms moet je dingen proberen om er achter te komen of het werkt.
Ik heb wel eens gehoord dat je buddies kunt verwijderen met een nieuwe buddie. Gewoon eroverheen blijven wrijven en dan raakt het los. Je kunt waarschijnlijk ook terpentine gebruiken maar dat moet je eerst uitproberen. Het is wel zo, hoe langer de buddie zit, het er steeds moeilijker af te krijgen is.