waartoe dient dit soort zeef.?

Toegevoegd na 33 minuten:
en wat P.A.T.A. in deze betekent?

Picture for question
10 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Ivana
10 jaar geleden
Niet goed te zien, maar het kan ook een meelzeef zijn.
Ivana
10 jaar geleden
Als het zeefje inderdaad zo klein is, kan het ook een theezeefje zijn voor theeblaadjes, om in het kopje te hangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of om vissoep te maken. zie geen maten vd zeef.
niko
10 jaar geleden
zou best kunnen,thee.de maat staat op de uitvergrote rand,64m/m.de foto kunt u nog vergroten.de binnenmaat van het zeef is 64mm.hoogte 4cm.
Amadea
10 jaar geleden
Is het wel zeker dat het voor huishoudelijk gebruik is? Denk bijvoorbeeld aan een apotheek of laboratorium.
niko
10 jaar geleden
ik weet het echt niet.vandaar mijn vraag.
Amadea
10 jaar geleden
Maar weet je ook niet op welke manier dit in jouw bezit gekomen is? Een theezeefje is het zeker niet, want dan had aan de andere zijde van het handvat een uitsteeksel gezeten, om het te kunnen laten hangen. Het handvat heeft duidelijk geen hangfunctie.
niko
10 jaar geleden
klopt helemaal.vandaag in de kringloop gevonden." P.A.T.A." kan ik ook niks over vinden op het net.

Antwoorden (1)

Dit is een pureerzeef met een maasgrootte van 0,64 mm.
Als je iets fijn gepureerd wilt hebben, kook je het eerst gaar en daarna druk je het door deze zeef. Velletjes en pitjes e.d. blijven dan achter in de zeef.
jc54
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
sorry jc54,maar dat klopt mijns inziens niet.er staat duidelijk :64m/m.
dat is de exakte binnenmaat van het zeefje.