ik wil in de schuur bij mijn schoonouders gaan wonen overdag en savonds .we slapen wel in het huis bij mijn schoonouders mag dit ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De schuur is niet geschikt als zelfstandige woonruimte en ook niet aangewezen als zelfstandige woonruimte. Maar het is waarschijnlijk een onderdeel van het huis van uw schoonouders, dus om die reden mag u de hele woning gebruiken om te wonen zelfs de schuur. Voor u hoop ik dat het een inpandige schuur is. Maar ook als u er gaat slapen in de schuur dan is het ook geen probleem. Om het moment dat er een huurprijs berekend dient te worden, dan is het mogelijk een probleem. U geldt samen met uw schoonfamilie voor de toeslagen als een gezin. Als het totaal aantal van inwoners boven de 8 uit komt, dan is mogelijk een bijzondere situatie vooral als het totale inkomen laag is en de huurprijs hoog.

Nee, dat mag niet. Je betaalt dan geen gemeentebelasting, rioolbelasting, waterschapsbelasting, reinigingsrechten, etc. Je licht de gemeenschap dus geweldig op. Schande. Ik zou het gewoon doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100