Hoe maak je zooltjes van vilt voor onder gebreide sok sloffen?P

Ik bedoel hoe je deze zooltjes zelf maakt van zelfgemaakt vilt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
3.9K

Het beste antwoord

Zelfgemaakt vilt lijkt mij tamelijk omstandig. Vilt slijt ook erg als je loopt op een ruwe vloer als bijvoorbeeld tegels etc. Ik zelf heb het probleem opgelost door simpelweg een inlegzooltje te gebruiken om deze te omtrekken met een pen op een zeemlap. Je trekt de omtrek van je inlegzooltje ruim over, 1 cm bijvoorbeeld groter bijv, en dit doe je dan een aantal keren.

De lagen onderling plak je aan elkaar met dubbelzijdig plakband van 5 cm breed van de bouwmarkt en zo kun je het geheel ook vastplakken onder je soksloffen. Je krijgt zo een stevig aanvoelende zool die je net zo dik kunt maken als je wilt. In plaats van zeemleer kun je het ook doen met iets als zo´n blauwe of gele vezeldweil etc.

Je moet je zooltjes nog wel even met een paar steken met draad vastzetten aan je soksloffen want het dubbelzijdig plakband houdt je zooltjes wel op z´n plaats maar laat anders na een paar dagen los en dat schiet natuurlijk niet op. Het sterkste naaigaren is simpelweg tandfloss draad van de supermarkt. De goedkoopste is de beste. Je zooltjes zullen slechts langzaam weg slijten en zijn even simpel vervangbaar na een paar jaar gebruik.