Sta ik in mijn recht om het tekenen van het huurcontract uit te stellen zodat ik minder lang met dubbele lasten zit?

Voor een sociale huurwoning die ik gisteren toegewezen heb gekregen moet ik over 5 dagen al beginnen met de huur betalen. Dit nieuws heb ik vandaag gehoord. Sta ik in mijn recht om het tekenen van het huurcontract uit te stellen zodat ik minder lang met dubbele lasten zit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Tegenover jouw belang waarin jij géén dubbele lasten wil staat het belang van de verhuurder die in dat geval dus inkomsten misloopt.

Je kunt uitstel vragen, maar het is aan de verhuurder zélf om daar wel of niet in mee te gaan: er is immers nog geen contract !
En wanneer je beroept op een mondelinge overeenkomst, dan geldt die natuurlijk ook voor jou.

Het komt er dus op neer dat je niet hoeft te tekenen, maar daarbij wel het risico neemt dat de verhuurder het contract aan iemand anders voor legt die wél tekent.

Andere antwoorden (1)

Je zou uitstel kunnen vragen aan de verhuurder, maar doorgaans is het zo dat als jij niet tekent, en een ander wél wil tekenen, dat het huurcontract naar die ander gaat.
jc54