Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter, een aluminium tuinhuis of houten?

Ik ben al een aantal weken bezig een tuinhuis te kopen, maar twijfel tussen aluminium en houten tuinhuis.Ik heb twee tuinhuizen gevonden op https://www.qs-gartendeco.nl/gardenhouses-meppen-houten-blokhut-250x200cm.htm en https://www.qs-gartendeco.nl/tuindeco-saffier-metalen-berging-290x290cm.htm Heeft iemand advies of ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

U kunt beter een houten tuinhuisje kopen en deze als dit nodig is bewerken tegen de weers omstandig heden.Aluminium word zomers te heet en dan krijg je een broeikas effect.
Succes mer de keuze.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt @marjolein55. Goede tip
Koop een goed houten tuinhuis, geen rommel van de bouwmarkt. Een echt goed houten blokhut heb je jaren plezier van, een alu tuinhuis wordt snel lelijk en degene die ik ken hebben allemaal deuken en de deur gaat na een bepaalde tijd steeds slechter lopen.

Een goede blokhut heeft de onderste rand van hardhout, veren aan de binnenkant om bij storm het dak op zijn plaats te houden, een gelamineerde deur met fatsoenlijk slot en hout van minimaal 19mm dik. Zelf moet je de blokhut behandelen met bijvoorbeeld Sikkens TGL grenen kleur, bespaar ook daar niet op.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi Paulus,
Bedankt voor je reactie! Ik ga nu opzoek naar een goed houten blokhut.
paulus811
5 jaar geleden
Ik kan je wel een suggestie doen, kijk een bij www.kleijn.nl. Hij levert excellente blokhutten en eventueel maatwerk als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hey Paul,
Bedankt voor je suggestie, Ik ga nog even in de buurt rondkijken. Dan kan ik nog wat vragen stellen en de blokhut eventueel bekijken.
Bedankt voor het meedenken;)
LeonardN
5 jaar geleden
+Goed antwoord

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding