Wens je kaarsvet te verwijderen uit bijvoorbeeld een tapijt, kleding of van een laminaatvloer? Iedereen heeft het wel al ééns meegemaakt. Je wenst het lekker romantisch te maken, maar ohnee, je maakt een vlek op je tapijt, op je kleding, op je laminaat of wat dan ook. Maar geen nood, er is een eenvoudige oplossing om kaarsvet op te kuisen. Wat je doet, is simpelweg een dik stuk papier op de vlek leggen, zorg uiteraard dat het papier proper is. Ga vervolgens met een lauw strijkijzer over het papier, en je zult al snel merken dat het kaarsvet in het papier dringt, en niet langer blijft plakken aan je kleding, tapijt of laminaat. Dit komt omdat het kaarsvet smelt door de hitte, en dus zo het papier dit kan opnemen. Ga dus niet met een mesje gaan krabben op die mooie vloer of op je tapijt, als het lekker eenvoudig met een strijkijzer kan. Kom je niet toe met je strijkijzer, dan kun je ook steeds een haardroger gebruiken om het kaarsvet te verwijderen.
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Schraap eerst met een houten spatel de grotere stukken weg en veeg dat op. Vervolgens leg je keukenrol op het resterende en ga je daar overheen met een strijkijzer, het vet trekt dan in de keukenrol.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op laminaat hech gewoon kaarsvet niet laminaat heeft namelijk geen capilairen waar het kaarsvet kan intrekken ,afkoelen laten dan kun je het er zo afbreken, cq. losdrukken met de achterkant van een lepel of zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon, heel eenvoudig.
Zet de haar fhoin er op,en veeg het weg.
burgos