Hoe kun je een woonkamer insektvrij maken en ook houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Door insectenspray te gebruiken en een vliegenlamp.Maar spinnen houdt je eigenlijk altijd wel als het droog is in de huiskamer zoals nu omdat de verwarming veel aanstaat.Maar dat is even met de stofzuiger rond en opzuigen. Maar van wat soort insecten heb je precies last?

Je kunt heel veel insekten buiten houden door horren voor de ramen te plaatsen en een hordeur voor je keukendeur b.v. Maar 100 procent insektvrij zal lastig zijn, er "piepen" er altijd wel wat naar binnen bij het openen en sluiten van deuren. Daarnaast lopen en vliegen er bij mij toch zo nu en dan nog wel "aliens"rond: spinnetjes, mieren, motten: die worden door mijn katten gevangen en opgegeten of ik pak de stofzuiger.

Waarom zou je dat doen? Je zult luchtsluizen oeten bouwen kleding verwisselen, misschien douchen voordat je de woonkamer betreedt. Je hebt fijnmazige luchtfilters nodig voor de ventilatie. Je zult ook langs alle leidingen voorzieningen moeten treffen. In de praktijk heb je genoeg aan het gesloten voor insecten houden van de ramen en deuren en het goed afsluiten van de voedingsmiddelen en afvalemmer en het afzien van vogels en honden en katten als huisdier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100