Waarom valt mijn aardlekschakelaar steeds uit?

Na selectie ligt het probleem bij elektrische installatie van de keuken.
Alle toestellen uitgetrokken en aangesloten via verlengkabels naar een andere kring zonder problemen.
Vanaf het moment dat ik de automatische zekering opzet springt de aardlekschakelaar af.
Het ligt niet aan de automatische zekering want na ontkoppelen van de kring naar de keuken en het terug opschakelen van zekering sloeg de lekstroomschakelaar niet af.
Het probleem ligt dus in de leidingen zelf. Dit probleem doet zich nu al drie dagen voor, moest het vocht zijn dan zou dit zich vanzelf hebben opgelost denk ik.
Graag uw advies.

Groetjes;
Patrick Clerx.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Probeer eens de apparaten die je nu via verlengkabels met een andere groep hebt verbonden een voor een terug te stoppen in de wandcontactdozen van je keuken.
Zodra je er iets instopt waardoor die dan weer uitvalt weet je meteen in welk apparaat de storing zit.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het kan zijn dat ik verkeerd begrepen heb aangezien je ook verteld dat je een kring hebt uitgesloten. Ik zou dat kunnen opvatten als dat je de voeding naar de keuken in ze totaliteit hebt afgekoppeld en dan zit het idd in de groep zelf. Een tip die ik je daarin wil meegeven is dat het vaak het geval is dat er bijv.een voedingskabel van de tuin bij de keukengroep zit aangesloten die dan voor dat storingsbeeld wat jij beschrijft kan zorgen, helemaal nu het weer aan het veranderen is en het vochtiger wordt (lekstroom). Als dat het geval is zou ik die eerst eens afkoppelen en kijken of de aardlekschakelaar er dan wel inblijft en anders wordt het meten en in stukjes verdelen zoals je zelf al eerder beschreef en je gebied steeds meer verkleinen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dit kun je doen door iedere centraal doos open te maken en dan alles los te maken, vervolgens leiding voor leiding terugplaatsen en dan kom je er vanzelf achter. ( de draden die daar in zitten ).

Toegevoegd na 32 minuten:
De centraal dozen van de keukengroep dan smile.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle apparaten loskoppelen en proberen de stroom in te schakelen.
Blijft de aardlekschakelaar instaan?
Sluit dan een voor een de apparaten weer aan, tot de zekering weer uitklapt. (Dat is het defecte apparaat.)