Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als iemand anders verkeerd afval in mijn afvalbak gooit (die ik aan de straat hen gezet om geleegd te worden), hoe kan ik dat dan aantonen bij de gem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als je het niet op foto of film hebt kun je dat niet aantonen, ben ik bang. Tenzij ze er afval met een adres er op ingooien. Je kunt de reinigingspolitie bellen en ze vragen op te letten, maar of ze dat doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De openbare weg filmen is alleen weer verboden..
(kan je natuurlijk wel gewoon doen, zou ik ook doen)
Dat kun je niet aantonen en daarom kan de gemeente jou daar niet voor beboeten. Als ze dat wel willen zullen ze een systeem moeten aanbieden met afgesloten vuilnisbakken. Zolang ze dat niet hebben zal de gemeente ZELF moet aantonen dat het afval van jou is (met bijv papieren met jouw huisadres er op).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo had ik het nog niet bekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Agnes0001: Helaas geloof ik het nog ook, dat de gemeente dat tegen je gezegd heeft.
Slaat natuurlijk helemaal nergens op. @Pelle: heb je daar bronnen van, want volgens mij krijg je de 2e of 3e keer dat je verkeerd afval aanbiedt wel een boete.
(bijvoorbeeld puin in de kliko voor groen afval)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zou kunnen JackD maar als jij werkelijk last hebt van een buur die kwaad met je wil die anoniem is kun je dit niet zo houden. Een gemeente kan en mag niet van zijn burgers verwachten dat die de hele dag thuis blijven en in de gaten houden hoe laat de vuilniswagen komt! We worden ook geacht te werken en zo belasting te betalen waar de gemeente ook weer zijn vuilniswagen van betaalt! Vraag eens informatie via de jurofoon.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder kan en mag en moet een gemeente ook snappen dat als jij meerdere keren de fout in gaat dat dat helemaal jouw fout niet hoeft te zijn. 99% van de mensen zijn goedbedoelende burgers die het echt niet in hun hoofd halen om moedwillig 2 of 3x dezelfde fout te maken. Er zijn wel heel veel burgers die onenigheid hebben met buren en dat er nog steeds gemeentes zijn die denken dat ze hun burgers moeten opvoeden op deze manier is een teken aan de wand. Er zijn al zoveel gemeentes gestopt met deze onzin, het kost meer dan het oplevert. Een keer een praatje maken met iemand heeft veel meer nut dan meteen boetes opleggen en idiote suggesties geven om het op te lossen. Maak duidelijk dat je er helemaal geen belang bij hebt om moedwillig verkeerd je afval aan te leveren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens hoor.
Het probleem is dan ook niet die 99 maar die 1%. Hier betalen we de vuilniswagen zelf, een 240 kliko legen kost 8,-
Een groen afval kliko kost niks..
(dit schijnt trouwens niet voor problemen te zorgen, maar dat zal in andere gemeentes misschien anders zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of hier ooit een rechtszaak over is geweest maar het is best aantrekkelijk om hier een proefproces mee uit te lokken. Hoe kan een burger in hemelsnaam doen wat de gemeente wil? Onmogelijk. De gemeente kan de burger niet op heterdaad betrappen en de burger kan niet de hele dag thuis zitten wachten op de vuilniswagen. Volgens mij zijn er gemeentes die toch een soort slot op die bakken heeft die openspringt als de bak omgekeerd wordt?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing