wat is een goede kamer temperatuur als je slaapt?

voor de centrale verwarming

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (8)

Kamertemperatuur, zo rond de 19 graden. In ieder geval niet veel warmer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15 is een prima stand als je aan het slapen bent..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ in de winter zet ik m afhankelijk van de kou iets hoger, tot 17 graden
Het moet vooral niet te warm in je slaapkamer zijn, tussen de 15 en 20 graden is prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
niet te warm hoe zet jij hem dan overdag of 's avonds
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt de radiatoren? Die staan nooit open in de slaapkamer, verder doe ik met warm weer mijn gordijnen overdag dicht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen 15 en 20 graden zit nogal een verschil :o
Veertien graden wordt aanbevolen als nachtstand. Maar je hebt hopelijk als het niet erg vriest de radiator op de slaapkamer wel dicht.... Alleen bij erg lage temperaturen onder nul wordt aangeraden alle radiatoren (wat) open te hebben.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*grapje*: zet jij de warm water kraan ook open tegen bevriezing xD.. Dat zei mijn vriend toen mijn moeder zei dat de radiator op zolder een beetje open moest tijdens de vries haha!! + :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is inmiddels achterhaald. Het energieteam raadt aan om het verschil tussen overdag en nacht niet hoger dan 4 graden te laten zijn. Niet te koud om in te slapen en qua bijwarmen het goedkoopst.
Kamertemperatuur terwijl je slaapt, is voor iedereen verschillend. Maar veel mensen kunnen het beste slapen bij een slaapkamertemperatuur van ongeveer 16 gr., (mits ze een goed dekbed over zich heen hebben.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet streng vriest zet je gewoon je slaapkamerraam (een stukje) open en de radiator dicht. De temperatuur die je dan krijgt is goed om bij te slapen, althans in deze tijd van het jaar. Als het buiten warm is heb je airco nodig om de ideale temperatuur te creëren. Een graad of 15 is voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkelijk lekker slapen is alleen mogelijk, als er in de slaapkamer een aangename temperatuur heerst. Wie alle dekens afdoet of onder het dikste dekbed nog rilt van de kou, rust niet echt uit.

Wat aangenaam is, is natuurlijk individueel verschillend, maar waarschijnlijk zijn dat toch temperaturen die tussen de 14 en 22°C liggen. Als u de voor u optimale temperatuur wilt weten, begint u bij 14° C en gaat dan langzaam omhoog tot u de juiste hebt gevonden.

Toegevoegd na 26 seconden:
http://www.huelsta.nl/nl_nl/service/inspiratie/alles-omtrent-slapen/de-juiste-temperatuur-om-in-te-slapen/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor iedereen het beste is frisse lucht dus open het raam en laat de verwarming uit.neem zonodig een extra deken. dan mag die verwarming wel aan op 21 gr.maar pas als het -3 ,4 graden gaat vriezen en het raam op een kiertje gaat of dicht .succes met proberen