Wat kost het ongeveer om te laten verhuizen?

Volgend jaar gaan mijn man en ik verhuizen. De eerste keer dat we dit deden hebben we het zelf gedaan, en toen hadden we ook niet zo veel geld en spullen. Inmiddels wel veel spullen, maar niet heel veel geld.

Ik zie er nogal tegenop om dit zelf te gaan verhuizen. Alles uit elkaar schroeven in dat kleine liftje naar beneden.

Heeft iemand enig idee wat zo iets ongeveer kost?
Ik hoef geen precieze bedragen, maar ik heb nu geen idee in welke prijsklasse ik moet denken. €200 of €2000?

De afstand is ongeveer 60km.
We wonen nu op de tweede etage in een flat met lift
We gaan wonen in een rijtjeshuis met 2 bovenverdiepingen.

De spullen:
2 persoons bed
grote klerenkast met schuifdeuren
2 computer tafels
Eettafel + 2 stoelen en houten bankje
Grote zit hoekbank
TV meubel
1 hoge boekenkast
1 half hoge boekenkast
1 dressoir
1 houten roltafel voor in de keuken (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30240348/)

2 hoge smalle kastjes voor DVD's (Benno)
1 hele grote krabpaal tot aan het plaffond
2 salontafels
wasmaschine
wasdroger
Kast waar de wasmachine onder kan
3 ladenkastjes half hoog
3 draadstellingen hoog
1 bureau
2 fietsen
1 brommer

Heleboel losse spullen die we zelf in dozen verpakken.

De bank, bed, klerenkast moeten uit elkaar geschroefd worden, anders passen ze niet door de deur, ik weet niet of het wel zou passen met een balkon lift. (Ik denk het niet, of ze moeten de vaste ramen eruit halen)

10 jaar geleden
in: Wonen
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Het kan wel Firreball, maar wat ik al zei, ik zie er gewoon tegenop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Groot gelijk als het een redelijke prijs is.. Waarom zelf lopen kloten.
Gaat 20x sneller. Die verhuizers zijn erin getraind.
Als ik ga verhuizen. Ook al is h et 10 km... Ik huur ze in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stuur alvast een ingevulde inventarisatielijst via mail op.[zie voorbeeld in link]
http://schotverhuizingen.nl/cgi-bin/weblog_basic/index.php?page_id=71 Dan weet je alvast wat je ongeveer kwijt zal zijn.

Het beste antwoord

Passen alle spullen in de lift? (niet tegelijk ;-)
(anders komen de kosten voor een verhuislift erbij, die zal je alleen in het begin nodig hebben dus de kosten zullen meevallen)

Moet het een erkend verhuisbedrijf zijn?
Zo ja, doe dan de prijzen in de volgende link keer 1,5 a 2.
Of niet:
http://www.studentverhuisservice.nl/tarieven.php
Mijn inschatting:
Uitgaande van Amsterdam (inclusief montage als dat niet te ingewikkelde dingen zijn)
Met 3 man maximaal:
4 uur laden (door die kleine lift)
3 uur lossen
1 uur rijden
8 x 116,- =928.- (+wat km kosten)

Toegevoegd na 11 minuten:
Dit is een ruime inschatting en ik heb hun grote auto met aanhangwagen gerekend, wat ook overdreven is.

Ik heb tijdens mij studie bij een Erkende verhuizer gewerkt,
in een dag verhuis je met 3 man een volle eengezinswoning.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik zie nu dat alles uit elkaar in de lift past,
uit elkaar is ook haniger en veiliger als het in het nieuwe huis door deuren of op trappen moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uit Info nu.nl

U gaat verhuizen binnen uw eigen woonplaats. U gaat van een appartement naar een woning op de begane grond. U hebt een normale inboedel en geen moeilijk verplaatsbare objecten. De verhuizers moeten zelf eventueel zorgen voor demontage van spullen en ze moeten ook de spullen voor u in dozen doen. In dit geval zal het u ongeveer gaan kosten: tussen de €1.100 en €1.450.

Om de prijs zo laag mogelijk te houden doet u er verstandig aan om meerdere offertes te laten maken. Vergelijk de offertes niet alleen op prijs, maar ook op de condities en voorwaarden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier komt dus een bedrag voor die 60km bovenop, het zal dus wel in de buurt van de€2000,- komen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Moolkeesje heeft gelijk. Eerder 2000 dan 1000 euro. Maar er zijn nog meerdere opties, zoals breuk die verzekerd zou kunnen worden.
Als je een verhuizer uitnodigt ziet hij met één blik hoeveel kubieke meter de inboedel is en kan hij direct de prijs vaststellen als je meld waar het heen moet. Vraag meerdere verhuizers.
Plus
Ik zou eerder op 2000 euro dan op 200 euro rekenen, onder de 1000 euro lukt het je waarschijnlijk niet. Als je offertes opvraagt wil men bijna altijd langskomen, zonder 'kijk-afspraak' was het bij ons niet mogelijk om een offerte te krijgen van een verhuisbedrijf, dus ruim een dag in voor deze bezichtiging van verschillende bedrijven en laat de offertes maar komen.