Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het waar dat i.v.m. de vroege warmte dit jaar, de peren en appels al geplukt kunnen worden? En hoe zie ik dat aan de peer of appel?

Het zijn Conference peren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
760

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja. Dat is zo. Je kunt het niet aan de buitenkant zien, maar als de peren van de boom vallen, is dit een teken dat ze rijp zijn. Je kunt dit 'vallen' beter voor zijn. Je kunt ook voelen of proeven. Zelf heb ik ook Conference peren. Als ik denk dat de peren rijp zijn, voel ik of de peer rijp aanvoelt. Ook proef soms of de peer al goed van smaak ik. Ik pluk ze niet op het moment dat ze al helemaal zacht zijn, maar iets eerder en laat de peren binnen nog wat verder rijpen.

Toegevoegd na 31 minuten:
"Ook proef soms of de peer al goed van smaak ik".
Deze kromme zin moet zijn: Ook proef ik soms of de peer al goed van smaak is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze in je handen vallen zijn ze te rijp. Moet je er aan trekken en trek je bladeren mee dan zijn ze nog niet rijp genoeg. Als ze plukrijp zijn, kun je de peer beet pakken en een beetje draaien. Ze laten dan redelijk makkelijk los. Eigenlijk de gulden middenweg dus!

Andere antwoorden (1)

nee het rijpen van de peren en appels ligt normaal op schema ieder jaar rond deze tijd kun je peren en appels plukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Globaal gezien klopt dat: plukken van appels en peren gebeurt van eind augustus tot oktober. Als je per soort kijkt, zijn de appels en peren eerder rijp dan voorgaande jaren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding