Hoe verwijder je graffiti van een bakstenen muur die er al een jaar op zit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (8)

Dat kan je het beste laten doen door een bedrijf dat er verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een hogedrukreiniger of zandstralen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Halfsteens muren
Met de handmethode is het goed mogelijk om graffiti te verwijderen. Echter, indien er lagedruk nodig is, zal er met druk gereinigd worden. Normaliter geeft dit geen waterdoorslag in de steen of muur. Echter is het alleen aan de buitenkant niet te zien of het een halfsteens dan wel spouw muur is. Bij halfsteens muur zal er ten alle tijden vooraf bekend gemaakt moeten worden, dan wel gekeken worden naar de poreusiteit van de steen.

Wanneer is graffiti verwijderen niet mogelijk
Wanneer de ondergrond beschadigd wordt is verwijderen van graffiti niet mogelijk. derhalve wordt er altijd een klein proefstuk gezet. Ook de weersomstandigheden zijn van invloed. Bij regen bijvoorbeeld werken de oplosmiddelen niet. Ook onder de 4 °C en boven de 30 °C kunnen de middelen niet meer gebruikt worden. In geval van vorst (lager dan 2 °C) wordt er niet meer gewerkt, omdat de kans op gladheid en ongevallen van medewerkers en burgers te groot is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn speciale graffiti-removers te koop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een hoge druk spuit die geschikt is voor warm water. Deze zijn te huur bij o.a. boels. Natuurlijk zijn er ook bedrijfjes die hierin gespecialiseerd zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met uitzondering van Johnson Diversey in Nieuwegein ken ik persoonlijk geen handelsondernemingen die geen graffiti-remover aan de particulier zou willen leveren...

Zoals eerder aangegeven zijn er een aantal omstandigheden waar je rekening mee moet houden. Maar ook hier zijn voldoende variaties in van beton tot natuursteen en van kunstof tot poreus kalksteen...

Aan een goede grafitti-remover hangt echter wel een prijskaartje die kan oplopen tot enkele tientjes per liter. Maar dan heb je het over het over de chemische grafitti-removers met een Ph waarde tussen de 0.5 en 1.3 Ph. Bij deze chemische producten moeten wel de nodige voorzorgsmaatregelen genomen worden, omdat de zuurgraad ernstige brandwonden op de huid kan veroorzaken...

Eén betaalbare oplossing die voor een proefstuk zeer zeker de moeite waard is. Haal bij de bouwmarkt een flesje thinner en probeer of het hier mee lukt. Wanneer er hier geen directe oplossing zichtbaar is ga dan over tot de hierboven genoemde mogelijkheden...

Wanneer de oppervlakte groter is dan 2 vierkante meter neem dan contact op met een schoonmaakbedrijf in de buurt. De meeste schoonmaakbedrijven zijn in staat om grafitti vakkundig te verwijderen, of u door te verwijzen naar een specialist op dit gebied. Hier hangt wel een bepaalde prijs aan. Het eindresultaat is echter altijd beter dan dat je dit zelf kunt doen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
effe insmeren met afbijt, 5 minuten wachten en dan met de hogedrukspuit vliegt het er zo vanaf.