Hoe maak ik mijn lampenkap van organza schoon?

Het was een dure dus ik ben er voorzichtig mee maar afstoffen is nu niet meer voldoende..moet echt iets anders mee gebeuren zodat de kap ook weer "opkomt"...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Probeer gewoon een beetje warm water met een beetje afwasmiddel erin,dit ontvet ook namelijk,met een doekje of borsteltje voorzichtig afnemen,en weer langzaam laten drogen,mocht je een grote teil of bak hebben dan daarin doen met en beetje robijn,behoud de kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt er van af, een echte organza is van zijde, een nepper is van kunststof. Ik ga er van uit dat je een zijden hebt, en dan geldt het volgende:

Een zijden kledingstuk wordt bij voorkeur met de hand gewassen in koud tot lauw water (20 tot 30 graden) met een fijnwasmiddel zoals Coral wool & silk. Was zeker geen zijden kledingstuk in warm water en laat het nooit weken. Ga met het kledingstuk voorzichtig door het sopje. Wring of wrijf nooit. Spoelen doe je best in de machine, waarbij je die niet méér dan de helft vult met wasgoed. Ga nooit een zijden kledingstuk centrifugeren. Gebruik een handdoek om het meeste water eruit te duwen. Strijk uw zijden kledij aan de binnenkant wanneer die nog nat is met een lauw strijkijzer.