hoeveel mag iets kosten op een rommelmarkt?

Binnenkort doe ik mee aan een rommelmarkt in de buurt en zou graag een idee hebben van hoeveel ik mag vragen van mijn spullen.
bv. CDs,
videocassettes
dvd
lp's
boeken
nieuw paar schoenen (nieuw ong.50euro)
kledij
kappersstoel
puzzel
zonnebankhemel
....
...
Zet ik er de prijs meteen bij of laat ik ze bieden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
13.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan prijzen zetten, maar je kan het ze ook laten vragen. Bedenk wel dat bv. De schoenen die nieuw 50 euro zijn, dat je ze misschien met geluk voor 10 verkoopt, dus verwacht geen hoge prijzen
Powergen
10 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan wat is het, in wat voor staat het verkeerd, de vraag ernaar is.
Ritsuka
10 jaar geleden
50 euro krijg je echt niet op een rommelmarkt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan er ook gewoon prijzen op zetten waarvan jij denkt dat het een eerlijke prijs is en de mensen die iets echt willen hebben kunnen altijd nog afdwingen tot een lagere prijs
Antoni
10 jaar geleden
Ga eens kijken op een andere rommelmarkt voordat "jouw" rommelmarkt wordt gehouden! Dan kan je een indruk krijgen van de prijzen die voor allerlei artikelen worden gevraagd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka ik heb ooit voor 50 euro een kinderstoeltje die nieuw was van prischer ofzo verkocht dus maar je hebt ook gelijk voor schoenen denk ik niet dat je ze voor 50 verkoopt in de winkel kost een paar schoenen 40 to 50 euro
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie koopt er uberhaubt nog video banden???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nieuwe schoenen moet je op marktplaats zetten. Verder: NOOIT prijzen, mensen gaan dan niet in onderhandeling en lopen door, je moet in gesprek met ze komen dus als ze ergens naar kijken vraag je wat ze ervoor willen geven.
criseyde
10 jaar geleden
Ik loop juist door als er geen prijzen bij staan...

Antwoorden (2)

richtprijzen
cd-50ct
video 50ct
dvd50ct
LP 1€
boek 50ct
kledij hemd 1€ broek 3€
puzzel,compleet?1€

kapperstoel 25€,zonnehemel?
10 jaar geleden
Bij een rommelmarkt [ik ben een groot liefhebber!] moet je niet teveel vragen, want dan loopt iedereen door en dat wil je niet. Het is de kunst om een goede kraam te hebben, bijvoorbeeld op de grond aan de ene kant een doos met boeken [niet zo gevraagd] voor €1 en aan de andere kant een andere doos met DVD's voor €2 en 3 voor €5 ~~~
Op de tafel leg je naast elkaar grote dingen en in een schaal kleine, een soort van grabbelen, zoals een kurkentrekker, een meetlint, een paar waxinelichthouders, een paar pennen, aanstekers, van allerlei dus, duik je kast in voor glazen die teveel zijn, bekers die weg kunnen, je begrijpt het wel, een beetje gevarieerd mee nemen. Strips/Donald Ducks zijn ook gewild.
Kleding [shirt €2 à €5 broek €5, nieuwe schoenen €20 proberen en later in prijs zakken] zet je bij elkaar.
Cd's en video's kun je ook bij elkaar zetten, €1 per stuk, puzzel €1 à 5 [ligt er aan hoe groot, hoe nieuw, uiteraard compleet...] kapperstoel €25 lp's €1 zonnebankhemel...geen idee, je kunt ze tegenwoordig gratis ophalen, maar misschien kun je toch €15 vragen...

Het is een goed idee om voor "jouw" rommelmarkt naar een andere te gaan om een beetje rond te kijken hoe anderen het doen. De een doet het zus en de ander doet het zo, ja dat is zo, maar goed rondkijken.

Let trouwens wel op, er zijn veel mensen die blijven afdingen, ook al vraag je 50cent, dan nog willen ze het voor 10cent hebben en soms moet je *nee* kunnen zeggen [ of wat ik eens hoorde toen er €2 geboden was en €10 gevraagd, was het antwoord...Ja dat is goed dus voor €2 is het een deal... dat is heel misleidend, dus let op :) ]

Nog een advies: pak het niet te serieus aan, maar doe het voor de lol, maak er een gezellig uitje van.

Succes!